2011. január 5., szerda

Domain név - az első szó, ami már rólunk kell hogy szóljon


A jó domainnek arról kell szólnia, ami az oldal mondanivalója. A legjobb, ha a fő kulcsszavunkat, kulcsszavainkat sikerül megvenni.  Ha a vállalkozás most indult, és még kicsi, a cégnévnek még nincs  akkora vonzereje a keresők számára. A kulcsszó legyen inkább a termék vagy a szolgáltatás neve, speciális jellemzője, a termékkel elérhető cél. 

Lehet ékezetes vagy ékezet nélküli, minden forma külön számít, sőt a .hu, .com, .net, .eu végződés szintén. Pl. faablak.hu, ablakfából.hu, ablakfabol.eu, ablakkeszitesfabol.hu, esetleg  faablakkeszites.hu.
- Megvehetjük a cégünk nevét, ha az utal a termékekre, vagy magát a termék márkáját is: pl. Panoramaablak-Kovacs.hu
A termék jelzős kapcsolata is érdekes lehet: modernfaablak.hu, egyedifaablak.hu, szigeteltfaablakok.hu
Ha bővebb termékkörünk van, ezeket is választhatjuk: fanyilaszaro.hu, nyílászárók.hu, egyedifanyílászárók.hu, nyílászárókfábólméretre.hu, ablak-ajto-garázskapu.hu,
Nem baj, ha elsőre hosszúnak tűnik, hiszen a hirdetésünkre úgyis csak egy egérgombbal kattintanak, viszont a jó szövegkapcsolatban 3 releváns kulcsszó is akad egy domainen belül!

Gondolkozzunk a szolgáltatásunkat kereső szemével. A nekünk mindennapos szakmai megnevezések mennyit mondanak másoknak? Hogyan keresnek a mi termékünkhöz hasonlót? Persze, ha egy speciális felhasználói kör a célcsoport, akkor valamilyen szakkifejezés lesz a nyerő.

Tovább: a szövegírás weboldalamra

Szedjük listába a saját ötleteinket, majd keressük fel a Google AdWords Kulcsszókereső oldalát, és nézzük meg, hogy az általunk jónak vélt szavakra mennyien és milyen elosztásban kerestek rá. Azt is meghatározhatjuk, hogy milyen hasonló szavak, kategóriák vannak, illetve mik azok, amelyeket kizárunk. Bővítsük így a listát, legyünk kreatívak! Ne felejtsük el ezeket a kulcsszavakat  simán is beírni a Google keresőbe, és az ott kilistázott oldalakat megnézni. Ők ugyanis a konkurencia. Ha ezek az oldalak nagyok és erősen pozicionáltak, inkább keressünk más, hasonló kulcsszavakat és azokat mi tegyük a későbbiekben erőssé.
Ha megvannak a kulcsszavaink, összeállítottuk a kívánt szókapcsolatot, akkor a domain.hu oldalon ellenőrizzük, hogy szabad-e a választott nevünk. Próbálkozzunk több variációval. Megvehetjük akár az összeset is, ami nem foglalt, de szerintem 3-4 domainnél biztosan nem kell több. Egy is elég, ha biztosan a legütősebb.
A kulcsszólistánk mellé mentsük el a keresési arányokat, ez később nagyon jól fog jönni, amikor az aloldalaink, menüpontjaink elnevezését keressük, vagy hirdetéseket fogalmazunk. A releváns - témához illeszkedő - kulcsszókészlet lesz későbbi munkánk alapja.

Tovább: a szövegírás weboldalamra

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése