2011. január 2., vasárnap

Mi kerüljön a képek közötti lyukakba?

Szöveget mindenki ír, ezt a számítógépes bulit így találták ki. Ott van előttünk a klaviatúra, és nélküle meg se tudnánk mozdulni, az egérrel is szövegre kell klikkelni. Az üres papír vagy képernyő maga a horror.

Egy egyszerű levél - amit már mindnyájan írtunk - szintén szöveg, a mondanivalóval informálunk, hatást várunk, reméljük, beindul a kommunikáció. Amennyire különbözik a weboldal egy egyszerű levéltől, annyival többre is képes. Mégis sokan nyűgnek érzik, hogy megírják honlapjuk szövegét. A feladatot lepasszolják a titkárnőjüknek, vagy ide-oda "kopipésztelnek" szövegtöredékeket, sőt, akár több oldalas sűrű szakleírásokat; frázisokkal tömködik ki a képek közti lyukakat.
Volt arra is példa, hogy a webfejlesztőtől megrendelt munka részeként a szöveget is elvárták, a szakterület ismerete nélkül. A megrendelőből  szinte ki kellett könyörögni az információkat a saját honlapjára!
Ilyen esetekben a legprofibb keresőoptimalizálás sem megoldás, csakis az érdekes és egyedi tartalom létrehozása és folyamatos karbantartása. Ez kreativitást és folyamatos feladatot jelent. A megtalálható honlap plusz jó tartalom együttesen teszi visszatérő vendéggé látogatóinkat.
Nem elég a legjobbnak lenni, azt el is kell tudni mondani. A legkiválóbb szakember vagy szolgáltatás is éhkoppra van ítélve, ha nem tudnak róla, ha nem ébreszt vágyat a terméke iránt. A jól megírt szöveg adja el a terméket, érzelmeket, bizalmat ébreszt, információt ad döntéseinkhez.
Merjük elmondani a legjobb tulajdonságainkat!
Végül is nem "lyukakat"kell látni, hanem lehetőséget mondanivalónk számára.

Tovább: a szövegírás weboldalamra

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése