2011. augusztus 10., szerda

Külső linkek - szövegírás hivatkozásokkal

A weboldal szövegei nem folyamatos olvasásra készülnek, mint egy bekötött könyv vagy újság, hanem érdeklődésünk szerint válogatjuk a számunkra érdekes szövegrészeket. Ha egy oldalon belül mozgunk, akkor belső, ha másik weboldalra visz, vagy onnan hozzánk mutat, akkor külső linkekről van szó.

SEO szövegírás szempontból a linkek szerepe nagyon fontos. A legtöbben tudják, hogy a címek és a szöveg jó minősége kell az oldal rangjának emeléséhez, de a linkekről csak annyit tudnak, hogy minél több kell. Ami önmagában nem feltétlenül igaz. A mennyiség mellett a minőség is döntő.

Miért fontos a külső kapcsolat építése?

Röviden azért, hogy az érdeklődők megtalálják az oldalt. A szövegírás lehet akármilyen brilliáns, ha nem olvassák. Az értékes és témánkkal összefüggő helyekről felénk mutató kapcsolatok nagy száma növeli az oldal látogatottságát és rangját. A keresőmotorok nem tudják magát a szöveget minősíteni, de azt látják, hogy mennyi és milyen helyről hivatkoznak ránk. Ennek a kapcsolati hálónak a tudatos építése fontos és folyamatos feladat a SEO-s szövegíró, de a honlaptulajdonos számára is. Ez a linkmarketing, ami folyamatosan működik.

Szövegírás szempontból az a lényeg, hogy a ránk mutató linkszövegek minden esetben egyedi tartalmat mutassanak, illetve a link címében és tartalmi részében is benne legyen a kívánt kulcsszó. A sok helyen megtalálható informatív és érdekes anyag mágnesként vonzza a látogatókat.

Nem feltétlenül csak fizetett reklámoldalakra kell gondolni. Hasznosak az oldalra mutató fórumhozzászólások, csevegések vagy a témánkról szóló cikkek, ahol meg vagyunk említve. A legértékesebbek viszont azok a hivatkozások, amiket az elégedett látogatóink önként tesznek: megosztják a honlapunkon szerzett élményeiket, ajánlanak bennünket ismerőseinknek.
Tovább :
szövegírás weboldalra

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése